í varden abr du Shur'tugals gata vanta.- Jeden z Jeźdźców prosi o otwarcie przejścia Aiedail - gwiazda zaranna arget - Srebro Argetlam - Srebrna ręka Atra gülai un ilian taught ono un atra ono waíse skölir frá rauthr. - Niechaj dobry los i szczęście stale ci sprzyjają i chronią cię ode złego. Böetq istalri! - Szeroki ogień! breoal - rodzina; ród brisingr - ogień Deloi moi! - Ziemio, przemień się delois - roślina o zielonych liściach i fioletowych kwiatach Domia abr Wydra - Władza Losu (księga) dras - miasto draumr kópa - senna wizja Du grind huildr! - Zatrzymać bramę! "Du Silbena Datia" - "Mgły westchnień" (pieśń) Du Súndavar Freohr - Śmierć Cieniom Du Vrangr Gata - Kręta Ścieżka Du Weldenvarden - Strzegący las Edoc'sil - Niezdobyty eitha - idź, odejdź Eka aí friai un Shur'tugal! - Jestem Jeźdźcem i przyjacielem! ethgri - przywołać Fethrblaka, eka weohnata néiat haina ono. Blaka eom let lam. - Ptaku, nie zrobię ci krzywdy. Siądź mi na dłoni. garjzla - światło gath un reisa du rakr! - Połącz i podnieś się mgło! gedwëy ignasia - lśniąca dłoń Gëuloth du knífr! - stęp nóż! Helgrind - Wrota Śmierci hvitr - biały iet - mój (potocznie) jierda - pęknij, złam się, uderz Jierda theirra kalfis! - połam im łydki! Manin! Wyrda! Hugin! - Pamięć! Los! Myśl! Moi stenr! - Kamieniu, przemień się! Nagz reisa! - Kocu, unieś się! Osthato Chetowä - Mędrzec w Smutku Pogrążony pömnuria - mój (uroczyście) Ristvak'baen - Miejsce Smutku (baen-- użyte tutaj i w nazwie Urû'baen, stolicy imperium-- to słowo wyrażające okropny smutek/żal) seithr - czarownica Shur'tugal - Smoczy Jeździec Skulblaka, eka celöbra ono un malabra ono un onr Shur'tugal né haina. Atra nosu waíse fricai. - Smoku, darzę cię szacunkiem i nie mam złych zamiarów wobec ciebie i twego Jeźdźca. Zostańmy przyjaciółmi slytha - sen Stenr reisa! - Unieś się kamieniu! thrysta - pchać, zgniatać Thrysta deloi - Zgniatać ziemię. Thverr stenr un atra eka hórna! - Przeniknij kamień i pozwól mi słyszeć! Togira Ikonoka - Kaleka Uzdrowiony tuatha du orothrim - wyciszenie mądrości głupca (poziom szkolenia Jeźdźców) vanyali - elf Varden - Strażnicy vöndr - cienki prosty patyk Waíse heill! - bądź uzdrowiony! Wiol pömnuria ilian. - Dla mego szczęścia wyrda - los yawë - więź zaufania
Z Najstarszego:
adurna - woda Agaeti Blödhren — Święto Przysięgi Krwi Aiedail - gwiazda zaranna Argetlam — Srebrna Ręka Atra esterni ono thelduin/ Mor'ranr lifa unin hjarta onr/ Un du evarinya ono varda. — Niechaj sprzyja ci szczęście/ pokój zamieszka w sercu/ a gwiazdy cię strzegą. Atra guliä un ilian tauthr ono un atra ono waise skölir fra rauthr. — Niechaj dobry los i szczęście stale ci sprzyjają i bądź ochroną od złego. Atra nosu valse vardo fra eld hórnya.- Obyśmy byli chronieni przed wszystkimi. Bjartskular - Jasnołuska blöthr - stój, prrr Brakka du vanyali sem huildar Saphira un eka! - Osłab magię, która przytrzymuje Saphirę i mnie! brisingr — ogień Dagshelgr - Święty Dzień draumr kopa - senna wizja Du Fells Ningoröth — Góry Jałowe Du Fyrn Skulblaka - Wojna ze Smokami Du Völlar Eldrvarya — Płonące Równiny Du Vrangr Gata — Kręta Ścieżka Du Weldenvarden - Las, Który Strzeże dvergar — krasnoludy ebrithil - mistrz edur — wysokie wzgórze, wzniesienie Eka fricai un Shur'tugal. - Jestem Jeźdźcem i przyjacielem. elda — przydomek, oznaka wielkiego szacunku, używany przy imionach obu płci Eyddr eyreya onr! - Opróżnij uszy! fairth - obraz, sporządzony za pomocą magii finiarel - przydomek, którym obdarza się obiecującego młodzieńca Fricai Andlår - przyjaciel śmierci (trujący grzyb) Gala O Wyrda Brunhvitr/ Abr Berundal vandr-fódhr/ Burthro lauf-sblädar ekar undir/ Eom kona dauthleikr... - Śpiewaj, sędziwy Losie/o nieszczęsnym Berundalu/ zrodzonym pod liśćmi dębu/ z kobiety śmiertelnej... ganga apar - cofać się ganga fram — iść naprzód Gath sem oro un lam iet. — Złącz tę strzałę z moją ręką, sprowadź tę strzałę gedwëy ignasia — lśniąca dłoń Gëuloth du knifr! - Stęp nóż! haldthin - bieluń dziędzierzawa Helgrind — Wrota Śmierci hlaupa — biegnij hljödhr — milczący, cichy jierda - pęknij, złam się, uderz kodthr — łap Kvetha Fricai. - Bądź pozdrowiony, przyjacielu, lethrblaka - nietoperz, wierzchowiec Razaców (dosłownie „poruszający skórą") letta — stój Letta orya thorna! - Zatrzymaj te strzały! Losna kalfya iet. — Uwolnij moje łydki, malthinae - uwięzić, zatrzymać w miejscu, krępować nalgask — mieszanina pszczelego wosku i olejku z orzechów laskowych, służąca do nawilżania skóry Osthato Chetowä — Mędrzec w Smutku Pogrążony Reisa du adurna. — Podnieś wodę. rd'sa — podnieś się, powstań Se mor'ranr ono finna. - Obyś odnalazł spokój. Sé onr sverdar sitja hvass! - Oby wasze miecze pozostały ostre! Sé orum thornessa hâvr sharjalvi lifs. - Oby ten wąż poruszał się jak za życia. skölir — tarcza, osłona Skölir nosu fra brisingr! — Osłoń nas przed ogniem! sköliro - chroniony, osłonięty skulblaka — smok (dosłownie: „poruszający łuskami") Srydja unin mor'ranr, Hrothgar Könungr. — Spoczywaj w pokoju, królu Hrothgarze. svit'kona — uroczysty przydomek dla elfki obdarzonej wielką mądrością thrysta - pchać, zgniatać Thrysta vindr. — Zgnieć powietrze. Togira Ikonoka - Kaleka Uzdrowiony Varden - Strażnik Vel ed'nradhin iet ai Shur'tugal. - Daję słowo Jeźdźca. Vinr Alfakyn — przyjaciel elfów vodhr - przydomek dla szanowanego mężczyzny vor - przydomek dla mężczyzny, bliskiego przyjaciela Waise heill! - Bądź uzdrowiony! Wiol ono. — Dla ciebie. wyrda — los Wyrdfell - elficka nazwa Zaprzysiężonych yawë — więź zaufania Zarroc — nieszczęście
Z Brisingr
Adurna risa — Wodo, podnieś się. Agaeti Blódhren - Święto Przysięgi Krwi (organizowane raz na stulecie na pamiątkę pierwotnego paktu, zawartego przez ludzi i elfy. alfa-kona - elfka, kobieta-elf Athalvard - organizacja elfów, dążąca do zachowania ich wierszy i pieśni Atra du evarinya ono varda, Dathedr-vodhr - Niechaj gwiazdy czuwają nad tobą, czcigodny Dathedrze. Atra esterni ono tłielduin, Eragon Shur'tugal - Niechaj sprzyja ci szczꜬcie, Eragonie Smoczy Jeźdźcze. Atra gulia un ilian tauthr ono un atra ono wafse skóliro fra rauthr - Niechaj dobry los i szczęście stale ci sprzyjają i i chronią od złego. audr — w górę Bjartskular - Jasnołuska Blódhgarm - Krwawy Wilk brisingr - ogień Brisingr, iet tauth - Ogniu, chodź za mną. Brisingr raughr! — Czerwony ogień! deyja - giń draumr kopa — senna wizja dróttningu — księżniczka Du deloi lunea - gładka ziemia/grunt Du Namar Aueboda - Odebranie Imion Du Vrangr Gata - Kręta Ścieżka edur — wysokie wzgórze, wzniesienie Eka eddyr ai Shur'tugal... Shur'tugal... Argetlam - Jestem Smoczym Jeźdźcem... Smoczym Jeźdźcem... Srebrną Ręką. Eka elrunono — Dziękuję ci. elda - przydomek, oznaka wielkiego szacunku, używany przy imionach obu płci Eldhrimner O Loivissa nuanen, dautr abr deloi/Eldhrimner nen ono wc-ohnatai medh solus un thringa/Eldhrimner un fortJia onr feon vara/ Wiol allr sjon - Rośnij, o piękna Loivisso, córo ziemi/Rośnij, jak to byś czyniła w słońcu i w deszczu/Rośnij i wydaj z siebie wiosenny kwiat/by wszyscy go ujrzeli. Eldunari — serce serc Erisdar — pozbawione płomieni latarnie, używane przez elfy i krasnoludy (nazwane na pamiątkę elfa, który je wynalazł) faelnhr — elfi trunek fairth - obraz, sporządzony za pomocą magii na łupku bądź kamieniu fell - góra finiarel - przydomek, którym obdarza się obiecującego młodzieńca nauga - leć fram - naprzód Fricai onr eka eddyr - Jestem twoim przyjacielem, ganga — idź Garzjla, letta! - światło, zgaśnij! (dosłownie: stój) gedwey ignasia — lśniąca dłoń Helgrind — Wrota Śmierci Indlvarn - pewien szczególny rodzaj połączenia smoka i Jeźdźca jierda - pęknij, złam się, uderz kónungr - król Kuldr, rdsa lam iet un maltłiinac unin bollr - Złoto, wznieś się do mej dłoni i zwiąż w kulę. kveykva — piorun lamarae - tkanina utkana z nici wełnianych i pokrzywowych (podobna do splotu wełniano-lnianego, ale lepszej jakości) letta - stój Liduen Kvaedhi — pismo poetyckie loivissa - błękitna lilia o wydłużonych kielichach, rosnąca w Imperium maela - cisza naina - rozjaśnić nalgask - mieszanina pszczelego wosku i olejku z orzechów laskowych, służąca do nawilżania skóry Nen ono weohnata, Arya Dróttningu - Jak sobie życzysz, księżniczko Aryo. seithr — wiedźma Shur'tugal - Smoczy Jeździec slytha - sen Stern rd'sa! - Kamieniu, podnieś się! svit-kona - uroczysty przydomek dla elfki obdarzonej wielką mądrością talos - kaktus, rosnący w okolicach Helgrindu thaefathan - gęstnieć Thorta du ilumeo! - Mów prawdę! vakna - budzić się vodhr — przydomek dla szanowanego mężczyzny vor — przydomek dla mężczyzny-bliskiego przyjaciela Waise heill! — Bądź uzdrowiony! yawe - więź zaufania kulblakas Ven Pozwala widzieć jeźdźcowi oczami smoka. (I) Koszt many - 120pkt Many za każdy post.
Togira paraliżuje wroga (I) koszt many 100 za pierwszym razem a później co post 20 many
Slytha Sen (I) Czar szczególnie przydatny dla szpiegów i skrytobójców którzy nie lubią niewinnych ofiar, ten czar pozwala uśpić wybrany cel aż ktoś go obudzi zaklęciem lub manualnie (nawet smoka) Koszt - 150pkMany
Vaknia Obudź się(I) Czar który obudza śpiąca osobę koszt - 10pktMany
Manin Maaner Przeszukaj pamięć (II) Czar pozwalający na przeszukanie pamięc innej osoby, o ile ta nie ma podniesionej bariery koszt - 100pkt Many
Manin khizz Wyczyść pamieć (III) Czyści pamięć innej osoby z wybranych przez nas wspomnień. koszt - 200pkt Many od wspomnienia
Thorta du ilumeo! Mow prawdę (II) Czar pozwala dowiedzieć się prawdy od danej osoby na 5 pytań koszt - 500pktMany
Zar'rac skölir Bolesna tarcza (II) ta tarcza chroni cie przed atakami i dodatkowo odbija atak na przeciwnika koszt - 120pktMany
Letta orya thorna Zatrzymaj strzały (II) Dobry czar w czasie wojny który pozwala zatrzymać strzały lecące w twoim kierunku koszt - 800pktMany
Hugin Maaner Przeszukaj myśli (I) Czar pozwalający na zbadanie intencji innej osoby o ile ta nie ma podniesionych barier. koszt - 150pkt Many
Draumr kopa senna wizja (II) Patrząc np. na wodę, lub na coś takiego( na jakieś podłoże), wytwarzamy obraz, na którym pokazuje się osoba, którą chcemy zobaczyć, i jeśli jest w miejscu w którym my kiedyś byliśmy, widzimy także otoczenie. koszt - 300pkt Many
Eyddr eyreya onr Opróżnij uszy (I) Czar polegający na odcięciu zmysłu słuch naszego lub dotkniętego wroga koszt - 250pkt Many
Hljödhr hrok Milcz Czar powodujący u wroga nie możliwość wydawania dźwięków koszt - 120pkt Many
Losna kalfya ... uwolnij moje... (I) Czar pozwalający na uwolnienie sparaliżowanych zaklęciem części ciała. Aby uwolnić inną osobę należy ja dotknąć. koszt - 300pkt Many
Malthinae paraliż (I) Czar zatrzymujący w miejscu wybraną istotę. Działą w odległości nie więcej niż 10 m od nas koszt - 500pkt Many
Skölir nosu fra brisingr/torm/vindr/adurna ochroń przed ogniem/burzą/powietrzem/wodą (III) Czar odpierający jeden z powyższych żywiołów koszt - 500pkt Many
Du grind huildr hugin Wznosi barierę wkoło naszego umysłu (I) koszt - 30pkt Many
Gëuloth du knífr Stęp nóż (I) czar służący do tępienie broni przeciwnika koszt - 120pkt Many
Jierda theirra ... połam ... (kończyny) (II) Czar służący do łamania rak lub nóg koszt - 500pkt many
Thverr stenr un atra eka hórna Przeniknij kamień, pozwól mi słyszeć (I) Czar pozwalający na słyszenie przez ściany koszt - 30pkt Many
Brakka du vanyali sem huildar Osłab czar (III) Czar pozwalający na osłabienie czaru naszego przeciwnika nawet o 50% koszt - 600pkt Many Garjzla światło (I) Czar powoduje pojawienie się na naszej dłoni święcącej kuli która może oświetlać nam drogę koszt - 20pkt Many
Atra esterni ono thelduin/ Mor'ranr lifa unin hjarta onr/ Un du evarinya ono varda. Niechaj sprzyja ci szczęście/ pokój zamieszka w sercu/ a gwiazdy cię strzegą. (II) Czar błogosławieństwa pozwala na uniknięcie zasadzek. (np zanim skosztujemy zatrutej wody zorientujemy się że jest zatruta, coś skłoni nas do ominięcia przeszkody jak i zwiększa szanse na uniknięcie ataku) przez 3 dni od udzielonego nam błogosławieństwa. koszt - 600pkt Many
Derain Manin, Wyrda, Hugin Przywóc Pamięć, Los, Myśl (II) Czar pozwalający na odzyskanie pamięci. koszt - 450pkt Many
Waíse heill bądź uzdrowiony (I) Czar uzdrawiania Koszt - 150pkt Many
Atra nosu valse vardo fra eld hórnya Obyśmy byli chronieni przed wszystkimi (III) Błogosławieństwo chroniące nasz przed czarami żywiołów przez 3 dni od jego nałożenia koszt - 700pkt Many Fricai Zatrucie (I) Pozawala zatruć broń, dzięki czemu rany będą bardziej bolesne. U smoków: pozwala podczas ugryzienia na zatrucie rany wroga. Koszt - 10pkt Many
Fricai Dooke Trujący Gaz (I) Zdolność polegająca na wypuszczeniu z ust/pyska sporych ilości trującego gazu. Gaz może skutecznie powstrzymać przeciwnika choć silny wiatr czyni go nieskutecznym. Oponent czyje się źle, ma bóle brzucha i zawroty głowy i bardzo ciężko jest mu kontynuować walkę. Koszt - 150pkt Many
Zarroc Pech (III) Powoduje ze twój przeciwnik ma obniża wszystkie statystki o 10 punktów (mana 100) i ma o 50% trudniejsze unikanie koszt - 600pktMany
Fricai adurna Nie Dla Smoków Zatrucie wody (II) Dotknięty zbiornik wody, rzeka, kałuża, czy studnia zmienia barwę na brunatnoczerwoną. Taka woda powoduje omdlenia i choroby. koszt - 300pkt Many
Fricai brisingr Płonący gaz (II) Tylko dla smoków! Smoki wypuszczają z pyska opary trującego gazu, które w zetknięciu z ogniem wybuchają z 2 razy większą siłą niż wcześniejszą pocisk ognia. Można tym skutecznie zablokować większość ataków ognia jak i zwiększyć siłę czaru sojusznika. koszt 400 - pkt Many
Fricai delois Nie Dla Smoków trujące kwiaty (II) Zaczarowanie Kwiatów, które zaczynają wydzielać sennie działający zapach, którym mogą zatruć wrogów. koszt - 45pkt many Vindr Podmuch (I) Tworzy niewielkie podmuchy powietrza, które strzelają z naszych otwartych dłoni. Nie się w stanie zranić wroga ale mogą nam pomóc w gaszeniu ogniska lub nadaniu podczas walki przedmiotowi cech wiatru. U smoków: Wywraca przeciwników. Koszt - 10pkt Many
Vindr Paalin Powiew (I) Polega na tym że wypuszczamy z rąk powiew powietrza, który może przewrócić naszych przeciwników. koszt - 150pkt Many U smoków: Zdecydowanie silniejszy niż u ludzi
Vindr Skölir NIE DLA SMOKÓW (I) Wietrzna tarcza Użytkownik wyprostowuje rękę tworząc przed sobą ścianę powietrza która całkowicie go zasłania. Koszt - 250pktMany
Vindr suur Wietrzny pocisk (I) Czar net polega na stworzeniu między dłońmi sporej kuli powietrza którą możemy pchnąć w przeciwnika. U smoków: Polega na skoncentrowaniu odpowiednich związków w płucach, a następnie wypluciu ich w formie olbrzymiej kuli powietrza. Kulę można wykorzystać na dwa sposoby : zaatakować nią blisko stojącego przeciwnika i zmiażdżyć go ciśnieniem kuli, nie pozwalając na to, by poszła dalej, lub wysłać ją w kierunku dalej położonego wroga wtedy kula poturbuje go tylko. Kula nie jest zbytnio szybka, ale za to duża i w przypadku trafienia wroga zyskuje on pokaźne obrażenia, które mogą nieźle poprzeszkadzać w dalszej walce. koszt - 200pkt Many
Vindr kiire Kula Wiatru (I) Ten czar jest niemalże identyczny jak Vindr suur, z tym że kula mknie z niezwykłą prędkością i jej uniknięcie jest bardzo trudne. Smoki tworzą ją niezwykle silnymi machnięciami skrzydeł. koszt - 300pkt Many
Vindr leitte -owietrzna osłona (I) Rozrzucamy w okół siebie podmuchy wiatru które zaczynają wirować wokół nas tworząc coś na wzór kopuły, która może odbić strzały i skutecznie uniemożliwić zbliżanie się do nas. koszt - 500pkt Many
Vindr õhk Smoczy Oddech (II) Tylko dla smoków! Umiejętność polegająca na stworzeniu w pysku specjalnej mieszanki powietrza i drobin pyłu. Wydychane powietrze z nie zwykłą szybkością uderza w przeciwników raniąc ich drobinami kurzu, który nie dość że może pokaleczyć to jeszcze ogranicza widoczność. koszt - 150pkt Many
Vindr Jõgi Tornado (II) tylko dla smoków! Smoki swoimi potężnymi skrzydłami wywołują tornado który pochłania wielu przeciwników dezorientuje ich i rozbija o różne drzewa, kamienie itp. koszt - 400pkt Many
Vindr suitsu Zamieć (II) Tylko dla smoków! Smoki wydmuchują z nozdrzy olbrzymie ilości gęstego powietrza, które utrudnia zlokalizowanie ich prze wrogów. koszt - 50pkt Many
Vindr voog Huragan (III) Tylko dla smoków! Smoki machając skrzydłami tworzą niesamowity huragan, który wyrywa drzewa z korzeniami, wzbudza na wodzie olbrzymie fale i niszczy wszystko co znajdzie na swojej drodze. koszt - 350pkt Many
Vindr Baakura Powietrzne więzienie (III) Tylko dla smoków! Smok wypuszcza z ust potężny powiew powietrza z małymi który owiewa przeciwnika zamykając go w kuli wirującego powietrza. Kiedy przeciwnik się zbliża do jej ścian jest dotkliwie kaleczony przez rozpędzony wiatr, który z każdym okrążeniem przybiera na sile. Koszt: 600pkt Many Torm Ładunki elektryczne(I) Tworzy niewielkie ład. elektryczne które strzelają z naszych otwartych dłoni. Nie się w stanie zranić wroga ale mogą nadać podczas walki przedmiotowi dodatkowe zdolności porażające lub paraliżujące. U smoków: plucie iskrami. Koszt - 10pkt Many
Torm Paalin Błyskawice(I) Polega na tym że wyrzucamy z rąk w górę 20 małych piorunów, które potem spadają na ziemię. Jeżeli piorun trafi w przeciwnika poparzy go i dezorientuje, jeśli nie możne podpalić teren na który spadł. koszt - 150pkt Many U smoków: Wystrzelenie na raz 20 małych piorunów.
Torm Skölir NIE DLA SMOKÓW Elektryczna tarcza(I) Użytkownik wyprostowuje rękę tworząc przed sobą ścianę z porunów która całkowicie go zasłania. Koszt - 250pktMany
Kveykva Piorun (I) O wiele silniejszy od błyskawic jest zarówno szybki i trudny to uniknięcia ponieważ atakuje z nieba jest również trudniejszy i kosztowniejszy to przywoływania, Smoki mogą atakować trzema piorunami pozwalając im na atakowanie wiele czelów. Koszt - 30pktMANY od pioruna
Torm suur Pocisk Energii(II) Czar net polega na stworzeniu między dłońmi sporej kuli z piorunów którą możemy pchnąć w przeciwnika. U smoków: Polega na skoncentrowaniu odpowiednich związków w płucach, a następnie wypluciu ich w formie olbrzymiej kuli energii. Kulę można wykorzystać na dwa sposoby : zaatakować nią blisko stojącego przeciwnika i natychmiast zgasić, nie pozwalając na to, by poszła dalej, lub wysłać ją w kierunku dalej położonego wroga. Kula nie jest zbytnio szybka, ale za to duża i w przypadku trafienia wroga zyskuje on pokaźne poparzenia, które mogą nieźle poprzeszkadzać w dalszej walce gdyż może być sparalizowany. koszt - 200pkt Many
Torm kiire Piorun Kulisty(III) Ten czar jest niemalże identyczny jak Torm suur, z tym że kula mknie z niezwykłą prędkością i jej uniknięcie jest bardzo trudne. koszt - 300pkt Many
Torm leitte Burzowa osłona(II) Rozrzucamy w okół siebie drobiny ład. elektrycznych które zaczynają wirować wokół nas tworząc coś na wzór kopuły, która może spalić strzały i skutecznie uniemożliwić zbliżanie się do nas. koszt - 500pkt Many
Torm õhk Smoczy Oddech(I) Tylko dla smoków! Umiejętność polegająca na stworzeniu pocisku energii w pysku ale ugaszeniu go tuż przed wypluciem. Wydychane powietrze zawiera wolne elektrony, które powodują piecze skóry przeciwników, dezorientują ich i zmieniają przepływ impulsów nerwowych (np kiedy przeciwnik chce podnieć nogę podnosi rękę itp.), lecz to nie wszystko... Po około sześciu sekundach temperatura powietrza zwiększa się o tyle, że w powietrzu wytwarza się olbrzymia ilość energii, która z dość dużą szybkością uderza we wroga ogłuszając go. koszt - (gorące powietrze) 20pkt Many koszt - (ogłuszenie energią) 250pkt Many
Torm Jõgi Rzeka Energii(II) tylko dla smoków! Umiejętność polega na zmieszaniu związków tworzących ognień ze śliną. Z tej właśnie mieszanki powstaje wizualna forma energii(laser), którą smoki tworzą w gardle. Muszą wypluć ją natychmiast, ponieważ parzy ona gardło i pysk - przy zwlekaniu choćby przez parę sekund można nieźle się poparzyć. Energia ta z dużą szybkością uderza we wroga i może spowodować naprawdę ciężkie poparzenia. Jest bardzo niewiele sposobów na oswobodzenie się z takiej pułapki. koszt - 400pkt Many
Torm suitsu Gwiezdny Pył(II) Tylko dla smoków! Smoki wydmuchują z nozdrzy olbrzymie ilości niemigoczących ładunków elektrycznych, które utrudniają zlokalizowanie ich prze wrogów. koszt - 50pkt Many
Torm vaditti Burza(III) Tylko dla smoków! Umiejętność polegająca na przywołaniu kilkudziesięciu błyskawic, które trafiają we wrogów. W większości przypadków technika kończy się śmiercią wroga. koszt - 350pkt Many
Torm Baakura Paraliżujące tornado(III) Tylko dla smoków! Smok wypuszcza z ust potężny powiew naładowanego elektrycznie powietrza który owiewa przeciwnika zamykając go w paraliżującym tornadzie. Koszt: 600pkt Magii Adurna Krople wody(I) Tworzy niewielkie krople które strzelają z naszych otwartych dłoni. Nie się w stanie zranić wroga ale mogą dostarczyć nam odrobinę wilgoci. Pozwala też nasycić broń wodą lub lodem. U smoków: plucie. Koszt - 10pkt Many
Adurna Paalin Deszcz lodu(I) Polega na tym że wyrzucamy z rąk w górę 20 małych kul wody, które potem spadają na ziemię w postaci lodowych pocisków. Jeżeli kula trafi w przeciwnika może go pokaleczyć i poobijać koszt - 150pkt Many U smoków: Wystrzelenie na raz 20 małych kul lodu.
Adurna Skölir NIE DLA SMOKÓW Wodna tarcza(I) Użytkownik wyprostowuje rękę tworząc przed sobą ścianę wody która całkowicie go zasłania. Koszt - 250pktMany
Adurna istarlri Lodowa Fala uderzeniowa (I) Jest to atak polegający na tym ze gracz wytwarza lodowatą fale uderzeniową która ogólnie tylko zadaje (lekkie) obrażenia, jednak gdy coś wodnistego lub metalowego jest w pobliżu automatycznie zamarza ( Istoty mało odporne na lód mogę strasznie oberwać od tego) atakuje wiele wrogów koszt - 250pktMany
Adurna suur Wodny pocisk(II) Czar ten polega na stworzeniu między dłońmi sporej kuli wody którą możemy pchnąć w przeciwnika. U smoków: Polega na skoncentrowaniu odpowiednich związków w płucach, a następnie wypluciu ich w formie olbrzymiej kuli wody. Kula nie jest zbytnio szybka, ale za to duża i w przypadku trafienia wroga zyskuje on pokaźne obrażenia, które mogą nieźle poprzeszkadzać w dalszej walce. koszt - 200pkt Many
Adurna kiire Kula Wody(III) Ten czar jest niemalże identyczny jak Adurna suur, z tym że kula mknie z niezwykłą prędkością i jej uniknięcie jest bardzo trudne. koszt - 300pkt Many
Adurna leitte Wodna osłona(II) Rozrzucamy w okół siebie drobiny lodu i wody które zaczynają wirować wokół nas tworząc coś na wzór kopuły, która może skutecznie uniemożliwić zbliżanie się do nas. koszt - 500pkt Many
Adurna õhk Smoczy Oddech(I) Tylko dla smoków! Umiejętność polegająca na stworzeniu wody w pysku i ochłodzeniu jej tuż przed wypluciem. Wydychana para zaczyna robić się niezwykle zimna, piecze skórę przeciwników, powoduje, że sztywnienie mięśni i czują dyskomfort, lecz to nie wszystko... Po około sześciu sekundach temperatura powietrza spada o tyle, że przeciwnik zaczyna zamarzać koszt - (zimna powietrze) 20pkt Many koszt - (zamrożenie wroga) 250pkt Many
Adurna Jõgi Rzeka Wody(II) tylko dla smoków! Umiejętność polega na zmieszaniu związków tworzących wodę ze śliną. Z tej właśnie mieszanki powstaje kleista maź, którą smoki tworzą w gardle. Maź z dużą szybkością uderza we wroga i może spowodować spowolnienie przeciwnika, po czym na dodatek zastygnąć, zamykając przeciwnika w twardym więzieniu. Jest bardzo niewiele sposobów na oswobodzenie się z takiej pułapki. koszt - 400pkt Many
Adurna suitsu Mgła(II) Tylko dla smoków! Smoki wydmuchują z nozdrzy olbrzymie ilości mlecznego dymu, który utrudnia zlokalizowanie ich prze wrogów. koszt - 50pkt Many
Adurna voog Strumień wody(III) Tylko dla smoków! Umiejętność polegająca na wypluciu dużej ilości wody. Jest to ulubiona forma używania wody przez smoki. Woda formuje się w ogromny strumień o olbrzymim ciśnieniu, posiadający niezwykłą szybkość. Niestety, jeśli nie posiadamy odpowiedniego ani go zamrażać przeszkolenia, nie możemy owym strumieniem kierować. W większości przypadków technika kończy się śmiercią wroga. koszt - 350pkt Many
Adurna Baakura Wodne tornado(III) Tylko dla smoków! Smok wypuszcza z ust potężny powiew lodowatego powietrza z małymi odłamkami lodu który owiewa przeciwnika zamykając go w lodowym tornadzie. Koszt: 600pkt Magii Brisingr Iskry (I) Tworzy niewielkie iskry które strzelają z naszych otwartych dłoni. Nie się w stanie zranić wroga ale mogą nam pomóc w rozpaleniu ogniska lub nadaniu podczas walki przedmiotowi ognistych cech. U smoków: plucie iskrami. Koszt - 10pkt Many
Brisingr Paalin Deszcz ognia (I) Polega na tym że wyrzucamy z rąk w górę 20 małych kul ognia, które potem spadają na ziemię. Jeżeli kula trafi w przeciwnika poparzy go, jeśli nie możne podpalić teren na który spadła. koszt - 150pkt Many U smoków: Wystrzelenie na raz 20 małych kul ognia.
Brisingr Skölir NIE DLA SMOKÓW Ognista tarcza (I) Użytkownik wyprostowuje rękę tworząc przed sobą ścianę ognia która całkowicie go zasłania. Koszt - 250pktMany
Böetq istalri Ognista Fala uderzeniowa (I) Jest to atak polegający na tym ze gracz wytwarza gorąca fale uderzeniową która ogólnie tylko daje oparzenie (lekkie) jednak gdy coś łatwo i średnio palnego jest w pobliżu automatycznie się podpala ( Istoty mało odporne na ogień mogę strasznie oberwać od tego) atakuje wiele wrogów koszt - 250pktMany
Brisingr suur Ognisty pocisk (II) Czar net polega na stworzeniu między dłońmi sporej kuli ognie którą możemy pchnąć w przeciwnika. U smoków: Polega na skoncentrowaniu odpowiednich związków w płucach, a następnie wypluciu ich w formie olbrzymiej kuli ognia. Kulę można wykorzystać na dwa sposoby : zaatakować nią blisko stojącego przeciwnika i natychmiast zgasić, nie pozwalając na to, by poszła dalej, lub wysłać ją w kierunku dalej położonego wroga. Kula nie jest zbytnio szybka, ale za to duża i w przypadku trafienia wroga zyskuje on pokaźne poparzenia, które mogą nieźle poprzeszkadzać w dalszej walce. koszt - 200pkt Many
Brisingr kiire Kula Ognia (III) Ten czar jest niemalże identyczny jak Brisingr suur, z tym że kula mknie z niezwykłą prędkością i jej uniknięcie jest bardzo trudne. koszt - 300pkt Many
Brisingr leitte Ognista osłona (II) Rozrzucamy w okół siebie drobiny iskier i ognia które zaczynają wirować wokół nas tworząc coś na wzór kopóły, która może spalić strzały i skutecznie uniemożliwić zbliżanie się do nas. koszt - 500pkt Many
Brisingr õhk Smoczy Oddech (I) Tylko dla smoków! Umiejętność polegająca na stworzeniu ognia w pysku ale ugaszeniu go tuż przed wypluciem. Wydychane powietrze zaczyna robić się niezwykle gorące, piecze skórę przeciwników, powoduje, że pocą się i czują dyskomfort, lecz to nie wszystko... Po około sześciu sekundach temperatura powietrza zwiększa się o tyle, że w powietrzu wytwarza się spora ilość nieukształtowanego ognia, która z dość dużą szybkością uderza we wroga. koszt - (gorące powietrze) 20pkt Many koszt - (nieukształtowany ogień) 250pkt Many
Brisingr Jõgi Rzeka Ognia (II) tylko dla smoków! Umiejętność polega na zmieszaniu związków tworzących ognień ze śliną. Z tej właśnie mieszanki powstaje ciekła magma, którą smoki tworzą w gardle. Muszą wypluć ją natychmiast, ponieważ parzy ona gardło i pysk - przy zwlekaniu choćby przez parę sekund można nieźle się poparzyć. Magma z dużą szybkością uderza we wroga i może spowodować naprawdę ciężkie poparzenia, po czym na dodatek zastygnąć, zamykając przeciwnika w twardym więzieniu. Jest bardzo niewiele sposobów na oswobodzenie się z takiej pułapki. koszt - 400pkt Many
Brisingr suitsu Dym(II) Tylko dla smoków! Smoki wydmuchują z nozdrzy olbrzymie ilości ciemnego dymu, który utrudnia zlokalizowanie ich prze wrogów. koszt - 50pkt Many
Brisingr voog Strumień ognia(III) Tylko dla smoków! Umiejętność polegająca na wypluciu dużej ilości ognia. Jest to ulubiona forma używania ognia przez smoki. Ogień formuje się w ogromny strumień, posiadający niezwykłą szybkość. Niestety, jeśli nie posiadamy odpowiedniego przeszkolenia, nie możemy owym strumieniem kierować. W większości przypadków technika kończy się śmiercią wroga. koszt - 350pkt Many
Brisingr Baakura Ogniste tornado(III) Tylko dla smoków! Smok wypuszcza z ust potężny powiew gorącego powietrza z małymi promieniami który owiewa przeciwnika zamykając go w gorącym tornadzie. Koszt: 600pkt Magii
|